Dette skal du overveje, når du skal lave logo til dit firma

0
253

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Hvis du skal i gang med at lave dit eget logo, så er det nogle ting, du skal tage til overvejelse, inden du går i gang. Et logo kan nemt være det første, dine kunder forbinder med dig, så det er vigtigt, at du tager opgaven seriøst.

Men hvad er det egentlig, det er godt at være opmærksom på? Læs med her, og få råd til at lave det perfekte logo!

 

Dit logo skal være unikt

Dette er måske det allervigtigste, når du skal designe et logo til dit firma. Dit logo skal være noget, som dine kunder kan genkende dig på. Noget man kan huske efter at have set det én gang. Og så skal det selvfølgelig være et logo, der passer sammen med resten af virksomhedens stil.

Dit logo skal se godt ud on- og offline

Det er værd at være opmærksom på, at dit logo både ser godt ud i on- og offline version. Det er ikke altid, at det der fungerer online, også fungerer offline. Vi ved godt, at meget markedsføring i dag foregår digitalt, men det kan give rigtig god gevinst også have sørget for at have fysisk merchandise.

Du kan fx vælge at investere i klistermærker med eget logo, som kan gives til venner og bekendte og placeres rundt omkring, så I når ud til så mange mennesker som muligt.

Farver og form

Husk desuden at tage stilling til valg af farve og form, når du designer dit logo. Der er visse farver, som har symbolværdi, som du kan udnytte til din fordel. Fx forbinder vi ofte grøn med miljøet, rød med varme og kærlighed og gul med seriøsitet. Alt afhængigt af hvad dit firma laver, kan I benytte farverne til at støtte op om jeres budskab.

Det er desuden vigtigt at være opmærksom på formen – især når det kommer til det fysiske logo. Du gør det nemmere for dig selv, hvis dit logo har en nem form.

Vi håber, at du kunne bruge vores råd og får fremstillet et flot og tilfredsstillende logo!