Sådan indretter du en indbydende butik

0
104

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Har du endelig fået nøglerne til dit butikslokale, og skal du i gang med at indrette rummet? Når du indretter en butik, så er det vigtigt at have kunden for øje. Indretningen har nemlig stor indflydelse på, hvorvidt kunden har lyst til at handle i din butik igen. Har du brug for inspiration til, hvordan du indretter et indbydende butikslokale, så læs med videre.

Få hjælp til indretningen af din butik

Er du ikke en haj til indretning, så skal du ikke være bleg for at spørge om hjælp, uanset om du har brug for hjælp til den rette belysning, vareplacering eller noget helt tredje. Der findes masser af specialister indenfor butiksindretning, som kan hjælpe dig med at skabe effektive løsninger, der øger salget i din butik.

En indbydende butiksfacade lokker flere kunder til

Fremstår din facade flot og indbydende? Butiksfacaden spiller en afgørende rolle, når det kommer til branding og genkendelighed. Er facaden genkendelig og flot, så vil det være med til at tiltrække kunder udefra, og det vil dermed øge kundestrømmen i butikken.

Du kan for eksempel hurtigt pifte facaden op med søsten. Søsten kan skabe flotte kontraster, og de kan ligges på eksempelvis stier eller i krukker omkring butikkens facade. Er du interesseret i at benytte søsten til at pynte butiksfacaden, så kan du kigge på søsten i poser.

En simpel og overskuelig indretning er vejen frem

Når du indretter din butik, så handler det i bund og grund om at tage kunden i hånden. Jo bedre butikken er indrettet, des mere overblik vil det give – hvilket vil resultere i en langt bedre oplevelse for kunden.

Her er et par tips til at indrette simpelt og overskueligt:

  • Inddel butikken i afdelinger såsom herre, dame og børn – vis opdelingen med tydelige skilte.
  • Placér højt butiksinventar langs væggene.
  • Placér varerne i kategorier, der relaterer sig til hinanden.