Få et forbedret arbejdsmiljø

0
657

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Der er ikke noget bedre end at kunne møde på arbejde og ikke skulle tænke på, at man får ondt i ryggen af dårlige arbejdsstillinger, eller at luften i lokalet konstant er tung og tæt. Som arbejdsgiver er det garanteret ting, du allerede har tænkt over, og der er sørget for enten udluftning eller klimaanlæg samt kontorstole, der er ergonomisk korrekte. Måske har medarbejderne endda forskellige stole alt efter, hvad der passer bedst til dem.

Noget af det, man også kan gøre, er at investere i ergonomiske aflastningsmåtter. De spiller rigtig godt sammen med hæve-sænkeborde, hvor medarbejderne kan stå op og arbejde. Når man står op, vil der automatisk sættes gang i en lang række muskler i benene, og så er det sundt at have en god måtte, der understøtter bevægelserne, man kan stå på. Det er med til at øge blodflowet og stimulere benene.

Hvorfor er arbejdsmiljø så vigtigt?

Du har måske spurgt dig selv, hvor meget det fysiske arbejdsmiljø egentlig spiller ind, og hvorfor det er noget, man skal lægge så meget vægt på. Der er lavet flere forskellige undersøgelser og studier, der alle konkluderer, at et godt arbejdsmiljø er med til at fremme ikke kun effektiviteten men også med til at gøre den enkelte medarbejder mere tryg og glad for sine omgivelser. Det er værdier, der bestemt er værd at tage med.

Psykisk velvære og et godt socialt sammenhold er lige så vigtige for et godt arbejdsmiljø, men hvis selve den tid, man arbejder, er rar og behagelig, vil man også automatisk have mere energi til at sidde og snakke sammen i frokostpausen eller når man får fri, ligesom de fleste vil opleve at have mere energi i løbet af eftermiddagen. Det kan gøre, at man har mere overskud til at være sammen med familien, når man kommer hjem, ligesom man bedre får opladt sine batterier.