Få styr på dit kontormiljø efter Corona

0
97

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Hvis i på kontoret endnu ikke er kommet tilbage, siden Danmark i marts blev lukkede helt ned – og hjemme arbejdet begyndte at tage fart. Her var vi nødt til at stille arbejdscomputeren og resten af setupet op derhjemme, uanset om vi har et kontor derhjemme, eller hvis vi kun har en stue at sidde i. Men nu er Danmark ved at være fuldt åben igen, og de fleste er igen vendt tilbage til deres kontor.

Rigtig mange arbejdsgivere har inden de åbnede op, sørget for at indrette deres kontormiljø, så det levede op til de krav der var. Det bør du naturligvis også få gjort, inden alle dine medarbejdere vender tilbage.

Her får du de vigtigste tiltag

Afskærmning

Hvis i på kontoret ikke allerede har monteret noget afskærmning på hvert bord – i forhold til støj osv. Så er det nu i bør få dette monteret på hvert skrivebord. Det er først og fremmest en rigtig god tilføjelse ift. støj, som før skrevet, men det er og det godt produkt, til at skille medarbejdere lidt fra hinanden, af hensyn til smittefare – med uden at gøre det helt. En rigtig god afskærmning, kunne være at sætte noget plexiglas imellem hvert hæve sænkebord.

Indretningen

Sad dine medarbejdere, relativt tæt på hinanden, inden nedlukningen skete, så bør du nok tænke på et andet alternativ – så dine medarbejdere ikke sidder for tæt. Det kan være at du kan rykke lidt om på skrivebordene, fjerne nogle planter eller reoler, eller hvis mulighederne er der – sæt nogle medarbejdere ind i et andet lokale.

Og håndsprit

Husk at få købt masser af håndsprit, inden dine medarbejdere kommer tilbage på kontoret. Det kræves at der er håndsprit frit tilgængeligt, til alle ansatte – enten som dispenser, eller anden form for beholder til hver ansatte. Her skal du hverken gå ned på kvalitet eller mængde.