Giver din IT forretningsværdi?

0
353

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

IT er et bredt begreb, der dækker over mange aspekter af forretningsgangen. Derfor er det en fejl at tænke på IT som en teknisk kasse fremfor en del af det organiske liv i organisationen.

IT handler således ikke blot om at have en computer med en hurtig internetforbindelse. IT er et redskab, som faciliterer brugbare værktøjer, sikkerhed og fleksibilitet omkring brugeren og dennes arbejdsgang.

Schweizerkniv eller rusten dolk?

Tænk på dine ansatte og deres daglige opgaver og rutiner. Har de et IT setup, der tillader dem at være maksimalt effektive? Eller er de ansatte tvunget til at operere i siloer, med masser af produktivitetsstop undervejs, når der skiftes mellem afgrænsede systemer?

Netop virksomhedens fleksibilitet afgøres ofte af de overordnede systemer, som brugerne tilbringer størstedelen af deres arbejdstid i. I dag er Office 365 fundamentet i mange virksomheder, da den løsning tilbyder de almindelige redigeringsværktøjer som Word og Excel, men også tilbyder SharePoints fildelingssystem og naturligvis mailklienten Outlook. Office-pakken er i dag ikke tilknyttet en stationær computer, men snarere en bruger, som kan logge ind fra sine forskellige enheder og altid tilgå sine filer fra skyen. Samtidig er det muligt at så dækket sine data, kalendere og kontaktpersoner ind af backupløsninger og meget mere. Det sikrer nem gendannelse, hvis – eller når – uheldet er ude.

Microsofts løsninger er desuden relativt lette at forene med f.eks. en data warehouse løsning, hvis der anvendes særligt software eller skal etableres overvågninger eller alarmkæder i produktion o.l.

Sammenspillet, sikkerhedens og glidende overgange er essentielle her. Og det får virksomheden altså med en nøje implementeret Microsoft-brancheløsning, leveret af et professionelt IT firma.

Dét betyder dog ikke bare, at man har et sikkert system i forretningen, men at det passer til de faktiske behov og fjerner siloerne. Resultatet bliver derfor ikke overraskende, at forretningen oplever større værdi og højnet produktivitet.

Løsningen bør naturligvis være omfattet af en form for support (evt. med alarmtelefon), så der altid er IT-eksperter til rådighed, såfremt virksomheden ikke har sin egen interne afdeling til rådighed.