Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.
Har I et godt indeklima på kontoret? Hvis I kan svare ja til dette, så er det garanteret fordi I har gjort noget for det og ikke blot noget, som er kommet af sig selv. Et godt indeklima kan nemlig til tider være svært at fastholde.
Hvor varmt må det være?
Ifølge Arbejdstilsynet så anbefales det, at temperaturen under normale klima- og arbejdsforhold er på 20-22 grader ved stillesiddende arbejde og må ikke overstige 25 grader. Hvis dette ikke kan overholdes, så bør det undersøges, hvad årsagen hertil kan være. Hvis I har problemer med meget høje temperaturer i sommerperioden skyldes det garanteret, at I har en sol, som skinner direkte ind på kontoret samtidig med at det er svært at få god udluftning. Hvis det er et stort problem, så bør I anskaffe jer en aircondition, så jeres medarbejdere kan holde ud at være på arbejde. Hvis det er for varmt, så kan de have svært ved at koncentrere sig.
Hvor koldt må det være?
Arbejdstilsynet anbefaler, at temperaturer for stillesiddende arbejde eller arbejde med en smule kropslig aktivitet ikke kommer under 18 grader. Arbejdstilsynet understreger dog, at det vigtige ikke er de eksakte grænser for, hvor koldt det må være. Det vigtige er medarbejdernes velbefindende. Hvis I har medarbejdere, som fryser på kontoret, så er det på tide at tage affære. I kan nemt købe en elradiator, som I kan sætte op på kontoret for at undgå, at I har medarbejdere som fryser. I kan købe elradiatorer her.
Det må altså hverken være for varmt eller koldt på kontoret. Det anbefales også, at I hver dag lufter ud på hele kontoret. Det kan være lige når I møder ind, midt på dagen eller når I får fri. Det er vigtigt, at I får frisk luft ind i lokalet, da der hurtigt kan blive indelukket på et kontor.