Lær dine medarbejdere at bruge en to do-liste

0
1130

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

En to do-liste er ikke et must for at arbejde effektivt, men det er et redskab, der kan gøre det mere overskueligt for dine medarbejdere at se, hvad de skal lave. Når noget kommer ned på papir, skal du nemlig ikke bruge kræfter på at huske det, da du altid kan referere til papiret. Derfor kan en to do-liste være god i virksomheder, hvor medarbejderne har mange små arbejdsopgaver i løbet af dagen.

Lav en skabelon til to do-listen

En måde, hvorpå du kan motivere dine medarbejdere til at bruge to do-listen, er ved at lave en skabelon, hvor det er let for dem at sætte dagens opgaver ind i. I skabelonen kan du sætte tidspunkter ind og samtidig lave et pænt design, så det ikke bare er et stykke kedeligt hvidt papir. Denne skabelon skal du så printe ud og dele ud til dine medarbejdere. Hvis din printer løber tør for blæk, imens du printer to do-listerne ud, kan du købe nye blækpatroner til din Canon-printer her.

Opfordrer dine medarbejdere til at dele opgaver op

En to do-liste, der kun består af fire store opgaver, hvor der er sat mange timer af til hver opgave, er ikke særlig motiverende. Derfor bør du opfordre dine medarbejdere til at dele opgaverne op, så der godt nok kommer flere opgaver på listen, men disse opgaver skulle gerne være mere overskuelige. Samtidig er der også flere punkter at krydse af, hvilket giver en god følelse.

Dine medarbejdere skal heller ikke skrive flere opgaver på, end de rent faktisk kan nå. Dine medarbejdere bør altid sætte tid af, hvor de ikke har nogen opgaver, da der kan opstå uforudsete opgaver, eller en opgave kan tage længere tid end forventet. Derfor er det vigtigt, at dine medarbejdere er realistiske, når de udfylder to do-listen, så den virker motiverende.