Markedsføring af din virksomhed

0
1033

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Bruger du markedsføring i din virksomhed? Og hvis du gør, bruger du det så korrekt? Der findes mange måder at markedsføre sig på. Det vigtigste af det hele er, at din markedsføring passer til din målgruppe. For at din markedsføring kan passe til din målgruppe, skal du kende din målgruppe. Her menes der virkelig kende og ikke blot tro, at man kender sin målgruppe. Det kan være en god investering at lave en form for markedsundersøgelse for at finde ud af hvem der køber dine produkter, så du ved lige præcis hvem du skal henvende dig mod.

Markedsføringsplan

Når du er sikker på, at du kender din målgruppe fuldstændigt, så ved du også, hvor de er henne. Hører din målgruppe radio, kører de i bus, er de på sociale medier og hvilke, ser de tv2, tv3 eller noget tredje osv. Når du ved, hvor din målgruppe er til stede, så kan du markedsføre til dem gennem disse kanaler.

Inden du går i gang med at markedsføre gennem de udvalgte kanaler, så skal du have en plan for hvor og hvornår du vil markedsføre hvad og til hvem. Dette kaldes også en markedsføringsplan, da det er en plan over din markedsføring. På den måde ved du hvad du skal gå i gang med hvor og hvornår.

Inden du går i gang med en kampagne, så er det vigtigt, at dine grundlæggende kanaler er i orden. Det kan være forskelligt hvad det er fra virksomhed til virksomhed, men som regel er dette ens hjemmeside, facebookside og andre sociale medier. Det er typisk her din målgruppe vil søge hen efter mere information, når de har set/hørt din kampagne, så derfor er det vigtigt, at der virkelig er styr på dette. Det betyder, at alt skal være opdateret med nyeste info. Du kan læse mere om hvad en markedsføringsplan skal indeholde her.