Marketing tips til startups

0
138

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

En af de fejl, startup-virksomheder typisk begår i de tidlige udviklingsstadier, er at overse vigtigheden af ​​at markedsføre og brande deres virksomhedsimage. Mens logistikken for en startup – økonomi, forsendelse og levering, personaleansættelser osv. – selvfølgelig er essentiel, er startup branding og annoncering også utrolig vigtig for en virksomheds interne solidaritet, kundeopsøgende og overordnede succes.

Etablering af virksomhedsidentitet

Startup marketing og branding er integrerede komponenter i virksomhedsudvikling, fordi de hjælper en ny virksomhed med at etablere en individuel brandidentitet. En virksomheds brand er mere end dens logo – det er hele dens personlighed.

 

Processen med at vælge og annoncere et brand giver således en virksomhed mulighed for at udtrykke deres kerneværdier og forretningsmetoder, hvilket tilføjer sammenhæng og organisation til virksomhedens mission. En klar vision kan være med til at garantere en startups succes, da den tvinger en virksomhed til klart at angive sine mål, hvilket gør det nemmere at følge op på sine egne planer.

Bestem dit brands identitet

At have en konsistent brandidentitet vil få dig til at fremstå mere professionel og hjælpe dig med at tiltrække nye forbrugere. Ifølge en undersøgelse er cirka ni ud af 10 personer brandloyale, og omkring 25 % af dem har til hensigt at være mere brandloyale.

 

Når du ikke er i lokalet, cirkulerer andres meninger om din virksomhed. Man kalder et firmas branding “hvad andre siger om dig, når du ikke er der.” For at sige det på en anden måde, er dit brand, hvad folk føler og oplever, mens de hører dit firmanavn.

Differentiering fra konkurrencen

Startup marketing og branding hjælper også en startup med at skille sig ud fra konkurrenterne. Formulering af en brandidentitet kræver, at en ny virksomhed foretager forskning i deres kundebase og det omkringliggende marked. Dette hjælper igen virksomheder med at formulere, hvad det er, der gør dem unikke, og hvilke særlige huller de udfylder på deres respektive markeder.

 

Muligheden for derefter effektivt at sælge deres unikke bidrag kan bringe en række nye kunder ind, som leder efter det specifikke produkt eller den specifikke service, der tilbydes af opstarten.

Et løfte om lang levetid

Derudover tjener etableringen af ​​et brand og en tydeligt markedsført identitet som en forsikring for kunderne om, at en virksomhed vil være i drift i lang tid. Ved omhyggeligt at formulere en brandidentitet, der falder sammen med dens værdier, mål og overbevisninger, demonstrerer en virksomhed tydeligt sin investering i sin egen mission og produkt. Den omhu, som en virksomhed udviser i markedsføringen af ​​sin demografi, uanset om det er gennem en reklame, en professionel hjemmeside eller en trykt annonce, signalerer, at den har til hensigt at være en pålidelig og genkendelig forretning på lang sigt.

Kunderelationer og loyalitet

Endelig er det meningen, at brands i deres selve definition skal inspirere til loyalitet blandt en kundebase. Hver dag bliver forbrugerne bombarderet med tusindvis af forskellige firmanavne, billeder og reklamer. For at fange den gennemsnitlige forbrugers opmærksomhed, er en ny virksomhed nødt til at udfordre sig selv til at udtænke en unik marketingkampagne – da uden kunder selvfølgelig, kan en forretningen ikke lykkes. Af denne grund er det vigtigt, at startups ikke giver kort tid til processerne med branding og markedsføring.

 

Der er ingen tvivl om, at succesfuld markedsføring af et nyt brandimage er en af ​​de største vanskeligheder, som en ny virksomhed står over for. Alligevel er startup-branding også uden tvivl en af ​​de vigtigste nøgler til disse virksomheders succes. Det vil ikke kun hjælpe en virksomhed med at skille sig ud fra mængden, det vil også fremme kundeloyalitet og skabe sammenhæng i selve virksomhedens mission.