Nå din målgruppe med Facebook-annoncering

0
19

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Mere end 2 milliarder mennesker er dagligt online på Facebook, hvor der interageres på flere måder. Det høje brugerantal gør det til et enestående medie for virksomheder at nå ud til kunder, før de selv søger på produkterne, hvor konkurrenterne også bliver vist. Facebook annoncering er et effektivt redskab, hvis du ønsker mere trafik på dit website, større brandkendskab og promovering der, hvor din målgruppe er.

Mere trafik betyder mere flere salg

Når en potentiel kunde søger efter et produkt, du sælger, dukker dit website op blandt dine konkurrenter. Dermed er der risiko for, at salget går til en anden virksomhed. For at undgå dette, kan du vælge også at gøre brug af Facebook-annoncering for dit website og dine produkter. På den måde opsøger du nemlig kunderne – både de potentielle og de nuværende samt dem, der blot har vist interesse for dine produkter. Dermed får du mere trafik på dit website, og vigtigst af alt får du flere salg.

Skab kendskab omkring dit brand

Under Facebook er Instagram, Audience Network og Messenger. Via disse kanaler indsamler Facebook data, der fortæller, hvad den enkelte bruger søger, klikker og liker, samt ser videoer og billeder af. På den måde er det muligt at nå ud til din virksomheds målgruppe, altså de, der søger på produkter, du sælger.

Ønsker du hjælp til Facebook-annoncering, kan det være en fordel at teame op med specialister, der sidder med Paid Social på daglig basis. Det vil sikre dig, at du får det optimale ud af dit potentiale og annoncekroner. Dette gøres med en strategi, der øger interaktionen og skaber kendskab til websitet via skræddersyede annoncer og kampagner. Når Facebook er rettet mod virksomheder, er det vigtigt, at du ser mediet som en stor kundedatabase, der gør det muligt at skabe den ønskede opmærksomhed for dine produkter.

Formater der fanger

Annoncerne kan udformes på flere måder – heriblandt videoformatet, der er populært, da det både fanger syn, hørelse og bevægelse. Billedannoncer består af et enkelt billede, der sammen med en tekst er beskrivende for din virksomhed. Dette format giver et enkelt og præcist indtryk, der får folk til at besøge dit website. Karruselformatet giver mulighed for at vise op til 10 billeder eller videoer med hver sit link samlet i én annonce. Sidst er der samlingen, der gør det nemt og overskueligt for kunderne at finde og købe produkter via en mobilenhed. Uanset formatet er en Facebook-annonce et godt redskab, der kan være gavnligt for dit website.