Sådan skaber du opmærksomhed på messe

0
223

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Har du valgt at prøve dig med messe, og er du forvirret over hvordan man får succes på en messe? Det er vigtigt at huske på at messer, er meget nemme steder man kan møde nye kunder, men man skal også udvælge de rigtige messer for ens målgruppe. Der er mange forbehold man skal have styr på inden man rigtig kan få succes med messer, og det kan være en hård oplevelse at tage på messe, uden at få noget succes.

Hvorfor skal du på messe?

Inden du tager på messe, og begynder på hele planlægningen af din stand osv. Så er det essentielt at du tager stilling til målet med din messe. Er det for at genere nye kunder? eller er det måske for at finde en B2B samarbejdspartner? Der kan være mange grunde til at du gerne vil på messe, men det er vigtigt at du ved hvorfor. Hvis du ved hvorfor kan du målrette din stand, så du ikke bare laver en præsentation af din virksomhed, men nærmere en målrettet præsentation.

Kamp om opmærksomheden

Så kommer vi til det mest spændende, nemlig dekorationen og udseendet af din stand. Som du nok ved, er det stor konkurrence om opmærksomheden på en messe. Men folk der tager på messe, går gerne en runde får at kigge på alle stande, for at danne sig et indtryk af hvad der er spændende, og hvad de senere vil gå rundt og kigge nærmere på. Ofte vil de gerne gå efter en stand der ser lækker ud, men også med folk som de kunne have lyst til at snakke med. Derfor er det vigtigt den er bemandet af “behagelige” mennesker. Udseendet af standen behøver ikke at være mega kompliceret, man skal have noget reklame materiale, som hurtigt kan give eventuelle gæster et billede af hvad virksomheden kan og vil. Det kunne fx være i form af et roll up banner.