Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.
Vil du gerne have kunder i din webshop? Så kræver det først og fremmest, at din webshop er brugervenlig. Vil du gerne sikre, at din hjemmeside er indlysende og overskuelig at benytte, således at brugeren fristes til at handle hos dig? I denne guide får du nogle af de væsentligste råd, der kan hjælpe dig med at optimere din webshop og gøre den mere brugervenlig.
Oversæt din webshop til andre sprog
Tilbyder du at fragte varer til lande uden for Danmark såsom USA og Tyskland? Så nytter det ikke noget, hvis din hjemmeside udelukkende står på dansk. Hvis du ønsker at tiltrække kunder fra andre lande, kan du oversætte din webshop til sprog, der stemmer overens med de markeder, du vil ind på. Ofte benyttes en dansk til engelsk oversætter, da langt de fleste kan læse og forstå engelsk.
Du kan også få hjælp af en kompetent engelsk oversætter hos DO Translations, hvis du vil løfte din webshop til et nyt niveau.
Skab ro og overblik på din webshop
Er din hjemmeside propfyldt med alt for meget tekst og pynt, der ikke har den store betydning? Så kan det skabe forvirring hos brugeren. Du skal i stedet gøre det klart for brugeren, hvordan din webshop fungerer. Faktisk skal det være så indlysende for brugeren som overhovedet muligt, således at brugeren ikke skal tænke selv. God brugervenlighed handler nemlig i høj grad om, at det skal være naturligt og nemt at benytte din webløsning – helt uden at blive frustreret.
Lad andre teste din webshop
Vil du være sikker på, at brugervenligheden er i top på din webshop? Så kan du med fordel lade en eller flere tilfældige brugere teste din webshop. Følgende spørgsmål skal være indlysende for brugeren at svare på:
-
Hvor er jeg?
-
Hvad er det?
-
Hvad kan jeg her?