Skab god stemning i din virksomhed

0
141

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Det er en nødvendighed for alle virksomheder at der er en god stemning blandt de ansatte. Ligeledes er det godt at have en dynamisk rollefordeling, og som chef er du nødt til at omgås dine ansatte på en god måde. Hvis dine ansatte afskyr dig, og bare ser dig sidde på kontoret hele dagen, så mister de motivationen og respekten.

God stemning

Hvordan får man så god stemning på arbejdspladsen? Først og fremmest er det vigtigt at chefen sætter sig som rollemodel for alle ansatte. Hvis han virker arrogant i fremtoningen så er det den opførsel de ansatte også påtager sig, også kommer det til at være et lille samfund, hvor de svageste står for skud.

Sætter chefen sig derimod som eksempel for hele arbejdspladsen, som en der kan tage alle seriøst, også dem med mindre vigtige opgaver. Så vil det smitte af på de ansatte, det vil skabe en arbejds kultur, hvor alle føler de bidrager med noget vigtigt. Det vil også gøre at dine ansatte respektere hinanden, og bruger hinanden mere.

Kom den dårlige stemning til livs

Det skal ikke være noget på-tvunget venskab, men alle på arbejdspladsen skal kunne være der, der er ikke nogen der er vigtigere end andre. Sæt nogen rammer i din virksomhed, hvordan taler man til hinanden, og hvordan løser man konflikter? Du skal nok også have taget stilling til problemløsning. Hvad gør du hvis der er en der har trådt over stregen? Skal vedkommende fyres for at sætte eksempel, eller skal han have en skideballe. Du skal ligesom sætte rammerne for din arbejdsplads.

Medarbejder goder

Dine medarbejder har højst sandsynligt været ansatte i mange andre virksomheder, før de kom hen til din. Derfor har de også forventninger til fx julegaver og påskegaver. Simple ting, kan være med til at højne arbejds moralen på din arbejdsplads.