Skrivebordet er vigtigere end du tror

0
125
Skrivebord

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Nogle virksomheder forstår sig ikke på vigtigheden af, at skrivebordets funktion skal være i sammenspil med medarbejdernes arbejdsposition – og det kan have konsekvenser. Uanset om du eller dine medarbejdere sidder ved skrivebordet hele dagen eller et par gange om ugen, så er det altid vigtigt at, du som arbejdsplads tilbyder skriveborde som, er behagelig og funktionelle at sidde ved. Sidder du dårligt ved et skrivebord, tager det ikke mange minutter før du kan mærke det i kroppen, og man får derfor ikke lyst til at arbejde i den position, hvis man skal sidde så dårligt.

Hvis skrivebordet skal bruges ofte og i længere tid af gang, så er det et must at man kan skifte arbejdsposition ind imellem. Du bør derfor have hæve-sænkeborde installeret i dit kontorområde, til dem som sidder ned længe – så de også får muligheden for at stå op, og rette sig op, efter længere tids stillesiddende arbejde. Et hæve-sænkebord, er uden tvivl en rigtig god investering, da det skåner kroppen for meget, fordi den får lov til at skrifte stilling til oprejst i stedet for stillesiddende.

Hvis du ikke respektere vigtigheden af at skrivebordene i din virksomhed skal være behagelige og funktionelle, vil det kunne give dig nogle udfordringer på den lange bane. Ved længere tids dårlig arbejdsstilling, kan det skade din medarbejder, og ende med en længere tids sygemelding. Det kan altså på den lange bane, blive dyrt for dig, hvis dine medarbejdere eller dig selv, bliver langtidssygemeldt pga. dårlige arbejdsstillinger.

Så har du stadig de gamle skriveborde, fra da du startede virksomheden for mange år siden, så tag dette til efterretning, og overvej om det måske ikke var på tide at få skiftet de gamle skriveborde ud, med nogle nye og bedre skriveborde. Se her, hvor du kan finde dig nogle nye skriveborde, som indeholder alle de funktionaliteter der skal til, for at give dig og dine medarbejdere, en god arbejdsglæde.