Søgemaskineoptimering og -annoncering

0
126

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Sådan sælger du på nettet

I dag har de fleste fysiske butikker også en online alternativ. Det er for eksempel butikker som Sport 24, Bestseller og endda Bilka og Føtex har en webshop. Nogle butikker findes endda udelukkende på nettet. Det er for eksempel webshops som Zalando, Boozt og Asos. Det er derfor næsten en nødvendighed at have en webshop i dag – men hvordan sælger man så, når man endelig har fået anskaffet sig sådan én? Bare læs med her, så får du nogle gode idéer til, hvordan du får skabt salg i din webshop.

Det er meget svært at skabe salg i en webshop, der ligger på side 500 i søgeresultaterne. Kunderne kan simpelthen ikke købe noget i din webshop, hvis de ikke kender til dig og ikke kan finde dig. Det er derfor en nødvendighed at gøre din webshop synlig lige dér, hvor kunderne søger efter dine produkter. Lad os sige at du sælger chuncky sneakers, hvor vil du så gerne være synlig? Selvfølgelig vil du være synlig, når brugerne søger efter chuncky sneakers! Hvordan bliver du så det? Svaret er ganske simpelt: søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering går ud på at optimere din webshop, så du kommer til at ligge højt i søgeresultaterne på søgninger, der er relevante for din webshop – resultatet af søgemaskineoptimering er at du ligger så højt oppe som muligt, så brugerne rent faktisk ser din webshop, når de søger på noget, du har på din webshop. Der findes dog også en anden måde: søgemaskineannoncering. Det går ud på at du køber dig til de bedste placeringer oppe blandt annoncerne – det er generelt en god idé, indtil du selv ligger øverst, når søgemaskineoptimeringen har givet dig de gode placeringer. Synlighed i søgemaskinerne giver dig simpelthen besøgende og kunder i butikken! Du kan læse meget mere om fordelene ved synlighed i søgemaskinerne her.

Når du gerne vil skabe synlighed omkring dine produkter, så er det også vigtigt at være synlig dér, hvor brugerne generelt befinder sig – og det er her de sociale medier kommer ind i billedet. Vi mennesker bruger så meget tid på de sociale medier, hvilket gør det til et oplagt sted at gøre sig synlig som webshop. Én af fordelene ved at benytte annoncering på de sociale medier er blandt andet at du helt selv kan strikke din målgruppe sammen. Hvis du sælger modetøj til kvinder, så kan du målrette dine annoncer mod kvinder i 20-30 års-alderen, der interesserer sig for mode. Hvis du sælger værktøj, så kan du målrette dine annoncer mod mænd over 30 år med en interesse inden for gør-det-selv-løsninger. Du kommer på den måde ikke til at bruge en masse penge på brugere, der ikke er interesseret i din virksomhed – og du gør dig synlig over for din målgruppe, hvilket ikke kun kan føre til flere besøg i din webshop, men også betalende kunder i butikken. Win-win!