Virksomhedens førstehåndsindtryk

0
226

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Som virksomhed er der mange ting, man kan lave om på. Typisk er førstehåndsindtrykket ikke en af dem. Har en mulig samarbejdspartner, potentiel kunde eller en kandidat til et job først fået en dårlig opfattelse, kan det være meget svært at rykke ved denne. Nogle ting kan være svære at rykke på, men der er også steder hvor man relativ simpelt kan skride ind og gøre en forskel.

Det digitale førstehåndsindtryk

Det digitale førstehåndsindtryk starter typisk på ens hjemmeside og ikke mindst på ens sociale tilstedeværelse. Det er derfor heller ikke så underligt, at der er mange virksomheder, der investerer store summer i at få lavet flotte hjemmesider, og bruger professionelle til at håndtere deres sociale kanaler.

Hvis man gerne vil vide noget om en virksomhed, så er det første mange gør, at google virksomheden og den side de så kommer ind på, bliver det digitale førstehåndsindtryk. Jo bedre. Jo bedre dette er, jo større sandsynlighed er der for, at de går videre til det næste skridt som er det fysiske møde med virksomheden, dette kalder vi for:

Det analoge førstehåndsindtryk

Nu har den mulige samarbejdspartner, kunde, medarbejder fået et indtryk af din virksomhed der var godt, eller i hvert fald ikke skræmte dem væk, og nu er det tid til det fysiske møde med din virksomhed. Her er der også flere former for førstehåndsindtryk der spiller ind. Der er virksomhedens fysiske ydre. Er der et cykelstativ, hvor man kan parkere sin cykel eller står de og flyder ude foran. Er der fornuftige parkeringsforhold, eller skal man langt væk for at kunne parkere. Er virksomheden synlig med logo eller skal man lede længe efter dette.

Dernæst begynder den menneskelige kontakt. Hvem møder personen, når denne eller disse kommer ind i bygningen eller på kontoret. Er der en reception, eller hvem tager i mod? Hvis man kommer ind i en lokale og man står alene og ingen tager imod en, og man selv må henvende sig, er indtrykket ikke overraskende ikke optimalt. Sørg for at en person føler sig velkommen med det samme – uanset hvem det så er, der tager imod.

Hvis alle disse indtryk er gode og postive, er det op til dig selv at gøre resten, så samarbejdet, aftalen eller ansættelsen bliver så god som muligt.